Czerwona kokarda w grochy, żółte baleriny i cukierkowo uroczy uśmiech – czy jest kobieta, która jej nie kocha? Myszka Minnie, bo o niej mowa, od dekad jest inspiracją dla projektantów. Nie ważne, czy jej motyw będzie zdobił naszą pierś, nadgarstek, szyję, czy może będziemy kłaść na nim głowę do snu – ważne, że jest modny. Wcale zresztą nie ma się czemu dziwić, Disneyowska gwiazda przywołuje nam wspomnienia z dzieciństwa i czasy beztroski, a dodatkowo wprowadza trochę koloru i lata do naszej garderoby.

„Minnie – Ikona stylu” to autorska kampania polskiego zespołu The Walt Disney Company, stworzona na cześć Myszki Minnie – jednej z czołowych postaci założyciela firmy. Projekt ma na celu reinterpretację wizerunku Minnie, którym mogą inspirować się współczesne kobiety. Jest skierowany do miłośniczek mody, które znużone schematami wolą eksperymentować w poszukiwaniu własnego wizerunku.

W ramach projektu zaproszono do współpracy pięciu rodzimych projektantów mody, którzy zainspirowani kultową postacią, stworzyli kolekcje z wykorzystaniem jej ulubionych cech – zarówno wyrazistej kreski Disneya, jak i filmowego emploi bohaterki. Joanna Misztela, Asia Wysoczyńska, Aga Prus, Kuba Żeligowski oraz kolektyw CADO zaprojektowali i zrealizowali unikatową linię odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Wspólnie wypracowany koncept w stylu „high–fashion” ma na celu zwrócić uwagę miłośniczek mody na to, jak czerpać z ulubionych motywów popkultury.

Asia Wysoczyńska zaprezentowała luksusowy image w stylu Minnie: dwuwarstwową jedwabną sukienkę koktajlową, przeszywaną czerwoną nitką, z długim suwakiem na plecach.

Aga Prus pracę nad butami rozpoczęła od sprawdzenia co nosiły kobiety w latach 20., kiedy to powstała postać Myszki Minnie. A oto buty zainpirowane Minnie.