Strands For Trans to inicjatywa zapoczątkowana przez agencję reklamową TERRI & SANDY we współpracy z jednym z nowojorskich salonów fryzjerskich dla panów – BARBA. Projekt, w którym udział wziął sam Marc Jacobs, ma zwracać uwagę na problemy mniejszości transseksualnej. Codziennie osoby transseksualne stają w obliczu niezrozumienia społeczeństwa. Przykład? Salony fryzjerskie dla kobiet, barbershopy dla mężczyzn, często pozostawiające osoby trans w poczuciu dyskomfortu.


Czy te problemy są dostrzegane przez społeczeństwo? Raczej pozostają niezauważone, ludzie nie są skłonni do refleksji nad problemami, które ich nie dotyczą. Dlatego właśnie powstał projekt Strands fot Trans, kampania społeczna, która ma zachęcić właścicieli barbershopów i salonów dla kobiet o to, by zadbali o przyjazne środowisko dla osób trans i wyszli na przeciw ich potrzebom.

Kampania rozpoczęła się wraz z nowojorskim Pride Week, jest odpowiedzią na przerażające objawy dyskryminacji i transfobii. Składają się na nią plakaty, postery, materiały wideo, sesja zdjęciowa oraz aktywności organizowane w salonie Barba, który jest współtwórcą kampanii obok agencji TERRI & SANDY. Identyfikacja wizualna kampanii jest utrzymana w kolorach flagi oznaczającej transpłciowość: różowym, białym i niebieskim. Salony fryzjerskie oraz barbershopy mogą zarejestrować się na stronie kampanii jako miejsce wspierające Strands for Trans i przykleić w oknie salonu naklejkę z symbolem kampanii.

Director: Lukas Chmiel
Editor: Jacks Genega
Make-up Artist: Norah Salazar
Hair Stylists: Xavier Cruz, Andreas Anastasis, Cristin Armstrong
Colorist: Chris Ryan

CLIENT: BARBA MEN’S GROOMING BOUTIQUE
Founder: Xavier Cruz
AGENCY: TERRI & SANDY
Chief Creative Officers: Terri Meyer & Sandy Greenberg
Executive Producer: Paddy Giordano
Creative Directors: JP Gomez, Sam Mazur
Art Directors: Jeein Lee, Jaehyun Cho, Simin Lim, Chanel (Duyen) Luu-Hai
Copywriters: Natalia Davila, Kiersten Utegg
Integrated Account Director: Lauren Rubenstein
Account Executive: Pauline Zilch