RAG to niekomercyjne ubrania i akcesoria. Inspiracje czerpie z mrocznego ducha współczesnej kultury. Wykorzystuje w swojej twórczości eksperymentalne metody wykończeń, kierując się przy tym ideą zero waste, na bazie której powstawały już pierwsze kolekcje.
Najnowsza kolekcja marki RAG nosi nazwę „Rorschach”. Inspiracją do jej stworzenia był test projekcyjny, stworzony przez szwajcarskiego psychoanalityka Hermanna Rorschacha w 1921. Na podstawie 10 tablic z plamami atramentowymi, wnioskuje się o nieświadomych treściach psychicznych, cechach osobowości i zaburzeniach psychicznych. Wynikiem inspiracji są printy na ubraniach – charakterystyczne lustrzane odbicia plam i kształtów. Nowością spośród wszystkich kolekcji są Marynarki – damska i męska – obie taliowane z poszerzanymi ramionami, w które wszyto poduszki, ale za to z wąskimi rękawami, gdzie w wewnętrzną część dodano ściągacze co wysmukla sylwetkę, dodaje swobody ruchu i wygody; asymetryczne spódnice i eleganckie spodnie w kant z obniżonymi szlufkami w pasie, trójkątnymi geometrycznymi wlotami kieszeni czy sportową gumką ze stoperem u dołu co nadaje współczesny wymiar. Wszystko zostało poprzeplatane sportowymi siatkami, kreszowymi dresami i koszulami, a dodatkowego uspójnienia dodają charakterystyczne dla marki RAG wykończenia w postaci surowych szwów i przytopionych do ubrań folii.
model: Maria Kompf, Patryk Sowiński
fot. Paweł Jaskuła
video: Agnieszka Pelka/ Przemek Podolak