Historia Vespy, włoskiego skutera, który stał się symbolem dobrobytu. Ten niepozorny środek transportu wybierają ludzie, którzy szczególnie dbają o swój wizerunek.
Vespa w tłumaczeniu : osa. Pierwszy skuter, który spopularyzował kategorię jednośladu. Jego nazwa nawiązywała do charakterystycznego kształtu pojazdu z wąską talią (przekrokiem) i szerokim odwłokiem (tylnym nadkolem). Został wynaleziony i zaprojektowany w 1946 roku przez inżyniera Corradino D’Ascanio. Miał być tanim pojazdem dla masowego odbiorcy.
To była prawdziwa dwukołowa taksówka bagażowa, ale nie przypominała niewygodnego i hałaśliwego motocykla. Kształt ramy stalowej chronił kierowce przed brudem drogowym oraz pojazd emanował klasą i elegancją. Przed końcem 1949, wyprodukowano 35000 egzemplarzy pojazdu.
Kluby skuterów organizowane wokół stylowej Vespy rosły jak grzyby po deszczu w całej Europie. Ludzie w każdym wieku byli urzeczeni praktycznością i wymyślnością nowego środka transportu. W powojennej Europie wszyscy uwielbiali jazdę skuterem,…. nawet w Ameryce młodsze pokolenie odkryło wspaniały, europejski skuter. Sukces był tak ogromny, że w roku 1956 z linii produkcyjnej Piaggio, zjechała milionowa Vespa.
Moda na Vespe była nieprzewidywalna, przytłaczająca i niekontrolowana. Vespa zaczęła pojawiała się na ekranach kin oraz na bilbordach („Vacanze Romane” – Gregory Pecka i Andrey Hepburn, „Quadrophenia” – Sting, „Absolute Beginners” – David Bowie). Żaden młody mężczyzna z wyższych sfer nie mógł się czuć dobrze bez Vespy. Vespa nie jest tylko skuterem. To jest jedna ze świetnych ikon włoskiego stylu i elegancji.