Marka REC. ON, pozwala materiałom pochodzącym z recyklingu (zużyte części samochodowe, drewno z odzysku) pokazać się z innej – estetycznej i przede wszystkim ekologicznej strony. Oferta powstała z myślą o środowisku naturalnym – wszystkie produkty wykonano ręcznie dzięki pracy doświadczonych rzemieślników. Działamy z pasją i zaangażowaniem propagując upcykling w Polsce i na świecie.
I tworzyli ze sobą długo i szczęśliwie
Idea marki narodziła się w 2014 roku na rodzinnych wakacjach Pauliny i Bartka Bieleckich. Z daleka od codziennej rutyny wyłonił się pomysł tworzenia rzeczy nietuzinkowych. Ona – artystka, konsulktantka ds. brandingu, On – właściciel stacji demontażu pojazdów. Przez życie idą razem już od kilkunastu lat, ale dopiero teraz postanowili połączyć siły i stworzyć coś wspólnie na gruncie zawodowym. Bartek od dawna widział designerski potencjał w częściach samochodowych. Dzięki artystycznemu zacięciu Pauliny oraz jej doświadczeniu w tworzeniu marek, projekt nabrał realnych kształtów i metalicznego połysku.
Filozofia marki & Upcycling
Kreować dobry i solidny design, a przy tym propagować idee świadomego tworzenia, które powinno służyć zarówno odbiorcom, jak i naturze – oto motto REC.ON. Bliska marce jest ideologia SLOW, świadome wybory zakupowe, szczerość w relacji z klientem. Dąży ona także do działalności w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Znaczącą rolę odgrywa w strategii marki dbałość o środowisko naturalne. Wszystkie używane do produkcji części samochodowe pochodzą z legalnie działającej stacji demontażu pojazdów. Przy rozbiórce auta, należy poddać recyklingowi min. 85% masy pojazdu, a dzięki projektowi REC.ON możliwe jest osiągnięcie jeszcze wyższego wskaźnika. Do tworzenia swoich produktów marka wielokrotnie używa elementów, których nie dozwolono wykorzystywać ponownie w tej samej roli, takich jak np. tłumiki, poduszki powietrzne , tarcze hamulcowe –znajdują się one bowiem na liście przedmiotów zakazanych do wtórnego użycia w podobnej funkcji. Działaność REC.ON sprawia zatem, że realnie zmniejsza się liczba odpadów.
Unikalność produktu
W asortymencie marki trudno o dwa całkowicie identyczne produkty. Każdy z nich jest na swój sposób unikalny, bo nawet jeśli powstaje według tego samego projektu, to jego części mają odmienną przeszłość, pochodzą bowiem z różnych modeli aut. Chcąc podkreślić ten brak powtarzalności, każdemu produktowi nadano jednostkowy numer seryjny.Design tworzony przez REC.ON jest wyjątkowy również dlatego, że proces jego powstawania wymaga wiele czasu, cierpliwości i energii. Aby osiągnąć finalny kształt projektu, potrzeba wielu godzin cięcia, spawania, szlifowania, polerowania i lakierowania.
Dla kogo?
Wbrew pozorom, marka nie jest kierowana głównie do mężczyzn, chociaż tak blisko jej do motoryzacji. Założeniem REC.ON jest dotarcie do ludzi ceniących niebanalną, industrialną estetykę, lubiących otaczać się oryginalnymi przedmiotami. Produkty powstałe w nurcie upcyclingu trafią też zapewne do tych, którzy cenią design społecznie odpowiedzialny i do osób dokonujących świadomych zakupów, mając na uwadze dobro środowiska naturalnego.