Jest wiele trendów, które pojawiają się i znikają, ale wracają po latach, żeby po raz kolejny podkreślić swoje miejsce i rolę w modzie ulicznej. Mowa o kultowych butach marki SKECHERS.

Buty sportowe SKECHERS powstały w 1992 roku i szybko stały się niezastąpionym modelem lat 90’tych.  Masywny but, na wyższej podeszwie, lekki i przyciągający wzrok dzięki błyszczącym elementom zdobył uznanie dzięki gwiazdom muzyki pop. Twarzą marki SKECHERS była w 2000 roku Britney Spears. Reklamowała je nawet na okładce magazyny FORBES, który nazwał markę hitem branży obuwniczej 2001 roku. Christina Aquilera, prezentowała buty w stroju uczennicy. Miały pasować do wszystkiego – od crop-topów, po jeansowe spódnice, szerokie spodnie czy welurowe garnitury i tak było kilka lat.

Dziś streetwear kojarzy się z Nike Air Max 97 czy Nike Cortez, New Balance i pojawienie się butów SKECHERS D’Lites może bardzo zmienić hierarchię wśród liderów obuwniczych. W 2011 roku Kim Kardashian wskrzeszała markę za sprawą modelu Shape Ups, jednak nie osiągneła efektu.

Pojawienie się na rynku Yeezy Wave Runner 700 oraz Balenciaga Triple S okazało się idealnym momentem dla SKECHERS D’Lites. Dlaczego? Gdyż są bardzo podobne, ale jednocześnie zdecydowanie tańsze.

Buty mają już 25 lat i przez połowę czasu zdobywały uznanie, zaraz potem zostały zapomniane, ale wróciły i jak widać znowu stają się niezastąpionym atrybutem trendsetterów. Moda ciągle się zmienia, a tryb życia przekonuje projektantów do wprowadzania sportowych kolekcji, które sprzedają się z prędkością światła.

Zobaczcie sami SKECHERS w 2000 roku i dziś.