Know your lemons x Worldwide Breast Cancer

Problem raka piersi wśród kobiet wciąż pozostaje tematem tabu. Chociaż wiele organizacji walczy o zwiększenie świadomości kobiet dotyczących nowotworu, nadal część z nas nie potrafi sama się zbadać, czy też nie zwraca uwagi na problematyczne symptomy. Kampania Know your lemons, której pomysłodawcą jest organizacja Worldwide Breasts Cancer jest nowym sposobem na pokazanie problemu. Dzięki internautce Erin Smith Chieze kampania szybko rozprzestrzeniła się w mediach społecznościowych. Zdjęcie cytryn pozwoliło Erin na szybkie wykrycie nowotworu i rozpoczęcie walki z chorobą.

Przewodnia idea kampanii jest bardzo prosta. Zdjęcie pokazuje 12 cytryn, które mają być odpowiednikiem piersi. Każda z nich jest uszkodzona w inny sposób, pokazuje różne rodzaje problemów. Dzięki temu możemy szybko porównać wygląd naszych piersi z tym, co widzimy na fotografii. Erin Smith przyznaje, że nie wyczuwała guza palcami, co dało jej złudne poczucie, że wszystko jest w porządku. Okazało się jednak, że musi bardzo szybko poddać się specjalistycznemu leczeniu – wszystko dzięki przypadkowo znalezionemu zdjęciu pochodzącemu z kampanii. Autorzy pomysłu dają też pstryczka w nos ograniczeniom związanym z cenzurą w internecie – pamiętacie kampanię Check it before it’s removed? Facebook zaczął blokować udostępniane posty (modelki na zdjęciach pokazywały fragmenty piersi), natomiast kampania rozpowszechniała się tak szybko, że w końcu administratorzy zrezygnowali z kasowania jej. Co sądzicie o tych kampaniach?

 

źródło: www.worldwidebreastcancer.com