Historia marki Fjällräven rozpoczęła się w… piwnicy. Ake Nordin, założyciel marki, w piwnicy swojego domu stworzył pierwsze projekty ubrań i akcesoriów marki, która wkrótce miała zostać symbolem ponadczasowego projektowania i niezwykłej wytrzymałości. Dziś Fjällräven jest brandem znanym na całym świecie, a jakość jego produktów jest niekwestionowana.
Funkcjonalne, wytrzymałe i ponadczasowe – takie właśnie są produkty wykonywane przez brand Fjällräven. Ta szwedzka marka doskonale zdaje sobie sprawę z potrzeb swoich konsumentów, stale zaprasza ich do dialogu i ulepsza projekty z myślą właśnie o swoich klientach. Co ciekawe, produkty marki, które zostały zaprojektowane w latach 70. przez cały czas są produkowane – dokładnie te same modele! W Szwecji zdarza się często, że kurtki marki przekazywane są z ojca na syna, a na ulicach można zobaczyć jeszcze te egzemplarze, które trafiły do sklepów właśnie w latach 70.
Idea przyświecającą szwedzkiemu teamowi jest bycie blisko natury. Filozofia marki polega na współżyciu z naturą, na tym, żeby świat odkrywać a nie podbijać. Do wypraw, długich wędrówek po górach czy spacerów po lasach potrzebujemy wygodnych, trwałych ciuchów, które sprawdzą się w każdych warunkach atmosferycznych i będą ekologiczne. Właśnie takie są produkty Fjällräven.
W ramach grupy Fjällräven współpracuje również kilka innych marek, czyli Hanwag – produkujący absolutnie innowacyjne buty; Brunton – brand zajmujący się kompasami (to właśnie przy pomocy tych kompasów zostało zaplanowanych ponad 20% dróg w Stanach Zjednoczonych) i Primus – producent terenowych przenośnych kuchenek zapewniających wygodne i doskonałe przygotowywanie posiłków w każdych warunkach.
Fjällräven wyróżnia na rynku absolutna świadomość swojej marki i jej filozofii. Zespół brandu jest wierny założeniom Ake Nordina i możemy być pewni, że już do końca istnienia Fjällrävena tak właśnie będzie.
źródło: fjallraven.com