Wszystko zaczęło się od czerwonej szminki… M·A·C Cosmetics w 1994 powołał Fundację M·A·C AIDS FUND. Po raz pierwszy na rynek zostały wprowadzone produkty VIVA GLAM, a jej pierwszym rzecznikiem został RuPaul. Cały dochód ze sprzedaży został przekazany kobietom, mężczyznom oraz dzieciom dotkniętych HIV/AIDS.
VIVA GLAM, to produkty marki kosmetycznej M·A·C, które wspierają walkę z HIV i AIDS. Brand kieruje się w swoim działaniu jednym hasłem: każdy wiek, każda rasa, każda płeć. Dlatego właśnie ambasadorami fundacji M·A·C AIDS FUND są kontrowersyjne postacie, które są przedstawicielami wszystkich społecznych grup i mniejszości. W akcji wzięły udział postaci takie jak: Ru Paul, czyli królowa Drag Queens, Lady Gaga, Nicki Minaj, Ricky Martin, a w tym roku jest to Miley Cyrus. Dynamiczne, ostre, kolorowe sesje zdjęciowe niewątpliwie zwracają uwagę i nie pozostawiają obojętnym. VIVA GLAM prezentuje dwa produkty: szminkę i błyszczyk, sygnowane nazwiskiem ambasadora akcji. Całkowity dochód ze sprzedaży przeznaczony jest dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci dotkniętych HIV/AIDS.
1.grudnia 2014 roku w Światowy Dzień AIDS ruszyła już szósta edycja polskiej kampanii Projekt Test. Celem kampanii było przekazanie treści profilaktycznych dotyczących bezpiecznego seksu i zachęcenie Polaków do testowania się w kierunku HIV. Apel skierowany jest przede wszystko do osób po 50 r.ż., ale – poprzez uświadomienie, że HIV może dotknąć każdego, niezależnie od wieku, płci i statusu społecznego – przekaz kierowany jest także do pozostałych grup wiekowych. Poza kształtowaniem postaw prozdrowotnych, kampania ma na celu przeciwdziałanie stereotypom związanym z wiekiem i tabuizacji sfery seksualnej u osób po 50-tce. W ramach kampanii został stworzony spot i sesja zdjęciowa z udziałem Ambasadorów. Autorką sesji i reżyserką filmów jest jedna z najlepszych polskich fotografek Zuza Krajewska. Na zdjęciach w tegorocznej kampanii wystąpili: Mariola Bojarska-Ferenc, Ewa Kasprzyk, Lidia Popiel, Grażyna Wolszczak, Andrzej Grabowski, Jacek Kawalec, Tomasz Lipiński, Piotr Polk.
Kampania jest finansowana z funduszu M·A·C AIDS FUND.