Mistrzostwa Europy w piłce nożnej trwają w najlepsze. Mecze to nie jedyny emocjonujący element piłkarskiej gorączki – marketing również kwitnie w najlepsze. Koncerny i sponsorzy Mistrzostw prześcigają się w pomysłach na kampanie reklamowe, oczywiście z piłkarzami w roli głównej. Głośno komentowany w branży stał się przypadek Roberta Lewandowskiego – polski piłkarz w ostatnim sezonie podpisał kilka intratnych kontraktów reklamowych, a my możemy obserwować go na bilboardach marek takich jak Vistula, Head&Shoulders, Huawei czy T-mobile.
Wybraliśmy dla Was kampanie reklamowe, w których wystąpili najlepsi piłkarze światowej klasy. Przypominamy Wam spoty z Ronaldinho i Leo Messim, którzy przy okazji zawodów piłkarskich reklamowali chipsy Lay’s. Chociaż wielu zawodowców występowało również w spotach sportowych brandów, jak np. Wayne Rooney w reklamie Nike, czy Mesut Özil dla Adidasa, mogliśmy zaobserwować też piłkarzy w kontraktach odbiegających od branży. Cristiano Ronaldo reklamował bieliznę Armaniego i posiłki w KFC. David Beckham niejako przetarł reklamowe szlaki, występując w kampaniach takich marek jak Vodafone (sponsor reprezentacji Anglii), Pepsi, czy H&M, z którym piłkarz związany jest do dziś. Zinedine Zidane został twarzą kampanii MANGO MEN. W tym roku reprezentację Polski podczas Mistrzostw Europy wspiera polska marka odzieżowa Vistula, cała drużyna pojawiła się w kampanii, a jej twarzą został Robert Lewandowski.
W mediach rozpoczęła się dyskusja na temat kariery marketingowej najsłynniejszego piłkarza polskiej reprezentacji. Zróżnicowanie branż, w jakich promowaniu Lewandowski bierze udział, sprawia, że bardzo szybko „eksploatuje” rynek, a w związku z ilością i natężeniem kampanii z udziałem Roberta – jego wartość rynkowa znacznie spada. Kojarzony z hasłami reklamowymi „Na barkach kapitana spoczywa wszystko prócz łupieżu”, czy tańcem w reklamie sieci T-Mobile może zacząć być kojarzony z marketingową – czasem bardzo elegancką (Vistula) – marionetką, aniżeli ze świetnym zawodnikiem piłki nożnej.
źródło: nowymarketing.pl, google
wykorzystano zdjęcia z kampanii Huawei, Mango, T-mobile, Vodafone, Vistula i innych.