Kampania społeczna pod nazwą Po psu ta moda. ruszyła 3 sierpnia 2015. Projekt ma na celu pokazanie problemu bezpańskich psów w sposób inny niż do tej pory. W czasie całej akcji zaprezentowanych zostanie ok. 25 sesji zdjęciowych, wykonanych na wzór okładek prestiżowych magazynów modowych. W roli modelek wystąpią psy ze schronisk i domów tymczasowych. Inicjatorem kampanii jest start-up z branży kreatywnej Ostrosiostro.
Jak mówi pomysłodawca akcji Paweł Cichoń, Po psu ta moda – to trochę przewrotnie o modzie, trochę inaczej o psach do adopcji. Do tej pory wszyscy przedstawiali zwierzaki ze schroniska jako smutne, poszkodowane i biedne. My zrywamy z tym stereotypem i w niestandardowy sposób pokazujemy, że mogą one stać się obiektem pożądania niczym modelki Vogue’a. Oprócz nagłośnienia skali problemu adopcji bezdomnych psów w Polsce, zależy nam również, aby społeczeństwo podejmowało takie decyzje świadomie. Zwierzak to nie zabawka, która po miesiącu może nam się znudzić – to odpowiedzialność, zaangażowanie i serce, które musimy włożyć w opiekę nad nim – dodaje. Kampania planowana jest na okres wakacyjny, co nie często zdarza się w świecie mody, gdyż to wiosna i jesień są najgorętszym okresem w branży. To czas słynnych pokazów w Paryżu czy Mediolanie oraz sesji zdjęciowych promujących najnowsze kolekcje. Jednak dla naszych małych modeli każdy dzień jest ważny, dlatego organizatorzy nie zwlekają z działaniami i wraz ze sztabem profesjonalistów o ogromnych sercach, cały czas przygotowują wszelkie potrzebne materiały. Ich rezultaty pokazane są na stronie internetowej www.popsutamoda.pl. Przebieg akcji można również śledzić na profilach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Instagram. Głównym założeniem akcji jest odejście od standardowych działań marketingowych, dlatego podczas promocji wykorzystane zostaną również aplikacje typu Tinder (słynny portal randkowy) oraz ruszy nietypowy projekt crowdfundingowy. Dodatkowo organizatorzy planują zaprosić do współpracy znane osoby związane ze światem mody, które pełnić będą role ambasadorów. Jakie oczekiwania mają organizatorzy kampanii? Wierzymy, że ludzie zmienią sposób postrzegania i nie będą traktować psiaków ze schroniska jako tych drugiej, gorszej kategorii – mówi koordynator projektu. Cały dochód, który uda się pozyskać w ramach kampanii zostanie przekazany na wsparcie bezdomnych zwierząt.
Źródło zdjęć i informacji: ostrosiostro.pl