NASA odkryła nowy układ planetarny

W lutym tego roku NASA ogłosiło, że odkryło pierwszy układ słoneczny mający 7 planet. Teraz naukowcy National Aeronautics and Space Administration wracają z kolejnym niezwykłym odkryciem. Jak się okazuję nasz Układ Słoneczny nie jest już taki wyjątkowy.

NASA dzięki Kosmicznemu Teleskopowi Keplera odkryła pierwszy układ słoneczny z 8 planetami – nazwano go Kepler 90! Jest to na tyle przełomowe, że dotychczas nasz Układ Słoneczny był jedynym, który miał taką liczbę ciał niebieskich. Jednak na informacje o tym, czy jest na nich rozwinięte życie będziemy musieli poczekać nieco dłużej. Jak na razie wiadomo, że Kepler 90i (jedna z planet nowo odkrytego układu) jest za gorąca, żeby móc na niej zamieszkać. Temperatura panująca na jej powierzchni to jakieś 420 st. C.  Same planety zaś są większe niż w naszym Układzie Słonecznym i są bardziej „ściśnięte”, ważne jest jednak, że planety orbitujące wokół tamtejszej gwiazdy tworzą łańcuch rezonansowy. Oznacza to tyle, że układ ten jest bardzo stabilny.

źródło: nasa.gov