Melisa ECO, bo miłość do roślin jest zaraźliwa!

melisa eco
3 / 3
Melisa, to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych, która powstała w latach 70. Linia Melisa ECO w tym roku zyskała uznanie nie tylko na rodzimym rynku, ale także poza jego granicami.
Swój sukces buduje w oparciu o sprawdzone receptury zawierające w składzie wyciąg z melisy, który stanowi bazowy surowiec naszych formuł kosmetycznych.
Od dzisiaj wyjątkowe kosmetyki dostępne na stronie Pakamera Beauty.

Strategia marki Melisa opiera się na nieustannym doskonaleniu produktów; inwestujemy w rozwój pracowników oraz korzystamy z najnowszych osiągnięć nauki, po to by tworzyć unikalne formuły o nadzwyczajnych właściwościach. Uważnie śledzimy trendy i adaptujemy to co wydaje nam się najciekawsze i najlepsze dla skóry. W trosce o bezpieczeństwo i satysfakcję naszych klientów w Międzynarodowym Roku Zdrowia Roślin (2020) postanowiliśmy stworzyć wyjątkową markę kosmetyków pielęgnacyjnych melisa eco. Naszym celem było wykorzystanie maksymalnej ilości naturalnych składników i utworzenie formuł zawierających co najmniej 97% składników pochodzenia naturalnego. Energią, inspiracją i siłą twórczą w naszym projekcie stała się natura, a komponentów szukaliśmy zarówno na rodzimych łąkach jak i w najdalszych zakątkach świata. Linia kosmetyków melisa eco została zainspirowana cudownymi właściwościami natury, ponieważ wszystko co dobre dla skóry odnajdziemy w otaczającej nas roślinności. Unikalne receptury, przygotowane w oparciu o starannie dobrane składniki aktywne zapewniają wielokierunkowe działanie, natomiast łagodzące zastosowanie melisy, stanowiącej DNA marki, zostało potwierdzenie w badaniach naukowych. 

Krótka rozmowa z twórcą lini ECO mgr kosmetologii Anną Trzeciak – brand manager, licensing & skin Care products Uroda Polska

1. Dlaczego warto konsumentom polecać kosmetyki oparte o naturalne składniki?

Kosmetyki naturalne w odróżnieniu do kosmetyków konwencjonalnych nie zawierają w składzie substancji szkodliwych tj. silikony, składniki ropopochodne, parabeny, syntetyczne zagęstniki, PEG-i oraz  substancje drażniące tj. SLS-y/ SLES-y. Formuły bez dodatku chemii nie naruszają naturalnej bariery lipidowej naskórka, dzięki czemu są bezpieczne dla skóry jak i dla całego organizmu.  Kosmetyki naturalne posiadają w swoim składzie o wiele więcej substancji aktywnych, gdzie kluczową rolę odgrywaj komponenty roślinne o unikatowych składach. tj. witaminy, białka, lipidy, aminokwasy, koenzymy, minerały, oligoelementy.  Ponadto większość kosmetyków opartych na naturalnych składnikach jest przyjazna zwierzętom, a ich uniwersalność zapewnia kompleksową pielęgnację całej rodziny. 


2. Co w tym zakresie oferuje kosmetologii polska przyroda? Z jakich roślin korzysta Melisa ECO i jak je przetwarza by wykorzystać w kosmetykach?

Niewyczerpalnym źródłem surowców pochodzenia naturalnego jest polska flora w której  znajdziemy ponad 150 gatunków roślin o wysokiej aktywności biologicznej. Najwięcej roślin wykorzystywanych w polskim przemyśle kosmetycznym odnajdziemy w zbiorowiskach łąkowych, gdzie gatunkami dominującym są zioła o dobroczynnym działaniu. W kosmetykach opartych na ekstraktach z ziół stosujemy olejki eteryczne pozyskiwane z roślin. Naturalna zawartość ziół nie ma żadnych skutków ubocznych dla ludzkiego ciała, a oprócz naturalnego pięknego zapachu ekstrahujemy wiele cennych dla naszej skóry właściwości. Na szczególną uwagę zasługują kosmetyki zawierające w swym składzie wyciąg z liści melisy lekarskiej (Melissa Officinalis Leaf Extract)  , który skutecznie łagodzi podrażnienia oraz przynosi ulgę zmęczonej skórze, chroniąc ją jednocześnie przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Marka melisa eco zawiera także w swych recepturach liczne oleje wytwarzane na drodze ekstrakcji. Wśród nich odnajdziemy olej rycynowy, bogactwo witaminy A i E oraz kwasów omega-6, olej z pestek winogron potężny antyoksydant o silnych właściwościach ochronnych oraz olej z pestek słonecznika, który zawiera w składzie beta-karoten i witaminę E, przez co hamuje procesy fotostarzenia się skóry. 

3. Czy marka Melisa przeżywa obecnie renesans w związku z trendem naturalnym? Co firma robi aby wesprzeć markę w punktach handlowych – promocje, próbki, ekspozytory itp?

Strategia firmy Uroda opiera się na nieustannym doskonaleniu produktów; inwestujemy w rozwój pracowników oraz korzystamy z najnowszych osiągnięć nauki,  po to by tworzyć unikalne formuły o nadzwyczajnych właściwościach. Uważnie śledzimy trendy i adaptujemy to co wydaje nam się najciekawsze i najlepsze dla skóry. W trosce o bezpieczeństwo i satysfakcję naszych klientów w Międzynarodowym Roku Zdrowia Roślin postanowiliśmy stworzyć wyjątkową markę kosmetyków pielęgnacyjnych melisa eco.  Naszym celem było wykorzystanie  maksymalnej ilości naturalnych składników i utworzenie formuł zawierających co najmniej 96 %  składników pochodzenia naturalnego. Wprowadzeniu nowej linii towarzyszyć będzie silne wsparcie marketingowe, które jest fundamentem budowania dobrego wizerunku firmy. W kampaniach promocyjnych wykorzystamy reklamę w social mediach oraz prasie, postawimy na dobrze wyeksponowane ekspozytory i standy, a także wesprzemy poszczególne działy sprzedaży dedykowanymi ulotkami, katalogami  oraz plakatami. 

(Wywiad przeprowadzony przez Magazyn Wiadomości Kosmetyczne)