Logo - trendy 2014

Zakładasz firmę i myślisz o stworzeniu odpowiedniego logotypu? Chcesz zmienić swoje dotychczasowe logo? Sprawdź trendy na 2014 rok, które znajdziesz w nowym raporcie LogoLounge.

Na pierwszy rzut oka to po prostu zwykły obrazek, ale jego rola jest bardzo ważna. To właśnie dzięki logotypom identyfikujemy dane marki, firmy, produkty, organizacje, imprezy, koncepcje, filozofie, czy usługi. Logo ma przyciągać uwagę i „powiązać emocjonalne daną osobę z symbolizowanym podmiotem poprzez formę graficzną odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi„. Proste? Nie do końca… Podziwiane znaki towarowe takich brandów jak Apple, Coca-Cola, Facebook, Twitter, Nike, czy MacDonald’s to efekt wielogodzinnej pracy kilkunastu (najlepszych) grafików. Jak w takim razie stworzyć ilustrację, która rozsławi nasz projekt?

Na pomoc przyjdą badania dotyczące trendów przygotowywane co roku przez LogoLounge. Pierwszy wniosek? Ze względu na coraz większy wpływ smartfonów i tabletów wszystko się kurczy, także logotypy. W najnowszym sprawozdaniu możemy również przeczytać, że projektanci nadal kierują się zasadą „ma być prosto, ale nie nudno” i co najczęściej pojawia się na znakach firmowych (góry, pszczoły, żołędzie, kontrolery, chmury, fale inspirowane znakiem Wi-Fi, koła samochodowe). W raporcie wyszczególniono aż 15 kategorii/trendów, które w tym roku są najpopularniejsze. Znajdziesz je w naszej galerii zdjęć.