Pomijając jakość produktów, którą zakładamy jako oczywistość, istnieją dwie szkoły sprzedawania. Pierwsza stawiająca na kreatywne rozwiązania, druga za wszelką cenę próbująca dotrzeć do nas każdym możliwym kanałem. Rozwój konsumpcjonizmu pozwolił wyciągać wnioski, które jedni wykorzystują, inni jeszcze nie.
Badania przeprowadzane przez naukowców zza oceanu opierając się na kilkuletnich statystykach zauważają, że w przypadku, kiedy podczas zakupów w grę wchodzi oryginalne rozwiązanie typu niestandardowe opakowanie, zabawny kontekst, nic nie może powstrzymać nas od zakupu. Jedynie wyraźna różnica cenowa, ale też nie we wszystkich przypadkach. Nie da się ukryć, że kreatywne opakowania to coś, co lubimy. Po pierwsze, dlatego, że lubimy otaczać się ładnymi rzeczami, po drugie – mamy świadomość, że to coś nowego. Zobaczcie jak agencje kreatywne z całego świata przekształciły dotychczasowe identyfikacje wizualne opakowań produktów codziennego użytku znanych producentów.