Kawowe inspiracje Saucony x Fat White x Coffee&Sons

Marka Saucony słynie z unikalnych kolaboracji, których efektem są modele butów inspirowane jedzeniem lub szerzej, dedykowanymi potrawami. W kolekcji wiosenno-letniej designerzy postanowili przygotować obuwie, które idealnie będzie pasować… smakoszom kawy. Model Saucony Jazz Original Vintage, którego historia sięga 1981 r., pojawił się w nowej kolorystyce, którą użyto do kolaboracji z Fat White i Coffee&Sons.

Pierwsza wersja tego modelu powstała w 1981 r. i początkowo była przeznaczona wyłącznie dla biegaczy długodystansowych. Na etapie projektowania, najważniejszym celem było zachowanie wysokiego komfortu od startu aż do mety. Właśnie dlatego designerzy marki współpracowali ze specjalistami od stóp i stawu skokowego. Wykorzystywany do dziś kształt podeszwy, pełny małych trójkątnych przepustek, pozwala zachować maksymalną przyczepność i tworzy amortyzację dla stopy.

Z czasem, wygoda i ponadczasowy styl butów zostały docenione także przez łowców miejskiego stylu. W tym sezonie, marka przygotowała zestawy kolorystyczne, które przypadną do gustu miłośnikom kawy. Saucony Jazz Original Vintage jest dostępny w odcieniach brązu i beżu, nie ograniczając się wyłącznie do „małej czarnej”.

Saucony Originals x Fat White x Coffee&Sons

Modele stały się również inspiracją do nawiązania współpracy z Fat White oraz Coffee&Sons, tym bardziej że kawa jest jednym z najpopularniejszych trunków na świecie. W ramach kolaboracji, zostanie przygotowany specjalny eko-karton z grafiką, która wyjaśni, dlaczego akurat Saucony Jazz Original Vintage jest butem inspirowanym kawą. – Codziennie na całym świecie wypija się 400 mld filiżanek kawy. Sam termin pochodzi z Etiopii, a historia czarnego napoju jest tak stara i skomplikowana, że czasem trudno oddzielić prawdę od legendy. Saucony słynie z nietypowych kolaboracji, dlatego zależy nam na tym, aby na poziomie lokalnym stworzyć społeczność, która ma wyrobiony styl modowy oraz kulinarny – powiedział Piotr Dziewulski z Saucony, pomysłodawca inicjatywy. Podeszwa modelu jest inspirowana pianką z mleka, a czarna rzeka podkreśla moc espresso oraz siły czarnego logotypu marki.

Punktem kulminacyjnym współpracy będzie spotkanie, które odbędzie się 2 marca w Street Supply w Warszawie. Podczas spotkania nastąpi premiera nietuzinkowego projektu, a sam zestaw będzie mocno limitowany.
Wydarzenie: facebook.com/events