Kampania NIKE "Unlimited Courage"

Mimo upływającego czasu, zwiększania świadomości społecznej, wielu kampanii i warsztatów, coming-outów – osoby homo- i transseksualne nadal borykają się z wieloma problemami. Wielkie koncerny i popularne brandy coraz częściej zabierają głos w dyskusji i rozpoczynają dyskusję na ten temat. Tym razem temat podjął NIKE, tworząc przepiękną kampanię Unlimited Courage.

NIKE od pewnego czasu podejmuje tematy nieznane wcześniej brandom sportowym. Modelki plus size? Ostatnio mogliśmy oglądać seksowne, kształtne kobiety w kampanii reklamowej brandu. Bohaterem najnowszego spotu NIKE jest Chris Mosier, transseksualny reprezentant drużyny USA w Igrzyskach Olimpijskich. Jest to pierwszy raz w historii, kiedy w kampanii reklamowej przełamane zostało tak silne tabu. Mosier trenuje duathlon i od zawsze, jeszcze w ciele kobiety, czuł się mężczyzną. Kiedy przyszedł moment decyzji o operacji zmiany płci, długo się wahał – to trudna decyzja dla sportowca. Czy będzie mógł występować jako zawodnik w męskich sekcjach dyscyplin sportowych? Po udanym zabiegu i terapii hormonalnej, kolejne marzenie Chrisa się spełniło – został reprezentantem drużyny USA na Olimpiadzie 2016 w Rio. Jego postawa i to, że otwarcie mówi o swojej historii i o tym, jakim problemem jest bycie uwięzionym w obcym ciele, dodaje odwagi wielu ludziom, szczególnie młodym, którzy przeżywają swoje tragedie w ukryciu i boją się mówić o tym, co czują w obawie o to, jak przyjmie to otoczenie.

źródło: nike