Fundacja Terre des Femmes – szwajcarska organizacja walcząca o prawa człowieka mocnym akcentem zwraca uwagę na powszechny i ponadczasowy problem – przemocy względem kobiet. Kampania społeczna staje w ich  obronie, sprzeciwia się przemocy i przedmiotoweniu traktowaniu apeluje do obu płci o większą tolerancję.

Idea jest klarowna o olbrzymiej sile wyrazu. Stawia pytania o to jak postrzegane są kobiety w zależności od tego jak są ubrane. Są definiowane w określony, często obraźliwy sposób w zaleźności od długości spódniczki, głębokości dekoltu czy wysokości butów na obcasie. Kampania mieści w sobie trzy obrazy przedstawiające trzy części kobiecego ciała – bosą stopę, dekolt i smukłe nogi. Te części ciała najczęściej kojarzone z seksualnością i kobiecością stanęły w centrum uwagi ciekawej kampanii społecznej. Znane powiedzenie jak Cię widzą, tak Cię piszą nie traci na aktualności. Ocenianie kobiety przez pryzmat stroju, który nosi bywa raniące i często niesprawiedliwe.Wiąże się to z przyzwoleniem na wszelkie akty przemocy – od słownych zaczepek a często na gwałcie kończąc. To temat trudny i ciężki, o którym zdecydowanie warto rozmawiać.

 

Źródło: terre-des-femmes