Marka powstała pod koniec XIX wieku i jest najbardziej rozpoznawalną ikoną masowej kultury. Charakterystyczne logo widnieje nie tylko na gazowanych napojach, spotykamy je na ulicach, w szafach i kolorowych magazynach. Jednak nadal nie jesteśmy obojętni na czerwono biały znak firmowy Coca Cola. 

Współcześnie kultura masowa podjęła już wiele ciekawych tematów. Widzieliśmy logo marki Mcdonald’s wykorzystane na światowym wybiegu przez Jeremy Scott dla Moshino oraz logo Coca Cola w kolekcji wiosna lato 2014 zaprojektowanej przez Ashish Guptar. W 2010 roku powstała marka Coca Cola Clothing oferująca ubrania z charakterystycznym czerwono białym nadrukiem. Początkowo popularność zdobywała na barwnym brazylijskim rynku – wystawiana na Rio de Janeiro Fashion Week. Wszechobecny gazowany napój prowadzi wiele ciekawych kolaboracji z udziałem wielkiego świata mody, jednym z nich były butelki zaprojektowane przez znane domy mody. Kreacje dla Coca Cola tworzyli Moschino, Roberto Cavalli, czy Manolo Blahnick. Powstały limitowane butelki, które były częścią kampanii promocyjnej i wielką gratką dla kolekcjonerów. Zobaczcie jak my widzimy Coca Cole w codziennej modzie!

 

foto: pinterest, Fashion Magazine