Już 7 listopada rozpoczyna się trzecia edycja Warsaw Korean Film Festival, wydarzenia prezentującego najlepsze produkcje kinematografii południowokoreańskiej. Tegoroczny program zaprezentuje filmy w trzech sekcjach: „Hity ostatnich lat”, „Koreańskie smaki” oraz subtelne obrazy wybitnej reżyserki i scenarzystki , absolwentki Szkoły Filmowej w Łodzi – Kim Hee-jung. Wszystkie seanse, spotkania oraz seminarium na temat kina koreańskiego odbędą się w Kinie Kultura.

Komercyjne i artystyczne sukcesy kinematografii południowokoreańskiej zadziwiają świat już niemal od 20 lat. Postawienie przez rządzących na początku XXI wieku na sektor kreatywny i stworzenie specjalnych funduszy wspomagających branżę sprawiły, że filmowcy zaczęli realizować coraz ciekawsze i coraz lepsze technicznie obrazy, a Koreańczycy z dumą zaczęli je oglądać. Dzisiaj są najchętniej odwiedzającym kina narodem świata, a filmy znad rzeki Han mają na świecie status wysmakowanej rozrywki, będącej przeciwwagą dla sformatowanych i sztampowych produkcji hollywoodzkiego mainstreamu.

W programie znajdzie się 10 filmów pełnometrażowych i dwie etiudy, całość zaprezentowana zostanie w trzech sekcjach. Sekcja pierwsza – „Hity ostatnich lat”, to produkcje, które odniosły w Korei sukces komercyjny przy jednoczesnym bardzo dobrym przyjęciu przez krytyków. Na szczególną uwagę zasługuje tu kontrowersyjne „The Villainess” (reż. Jeong Byeong-Gil), rewelacja pozakonkursowych pokazów tegorocznego Cannes.

Kolejna sekcja to „Koreańskie smaki” – znakomite autorskie filmy opromienione już festiwalowymi sukcesami. Znajdą się tu m. in.: „On the Beach at Night Alone” ulubieńca europejskich festiwali i znanego także widzom w Polsce Hong Sang-soo; „The World of Us” w reż. Yoon Ga-Eun, film opowiadający z niezwykłym wyczuciem o złożonym i często brutalnym świecie dziecięcych emocji.

Warszawski Festiwal Filmów Koreańskich, którego trzecia edycja odbędzie się w od 7 do 13 listopada w Kinie Kultura, jest jedynym w Polsce przeglądem skupiającym się na tej ekscytującej kinematografii. Jego organizatorzy zadbali o to, aby w programie znalazły się zarówno intymne filmy autorskie jak i wielkie kinowe przeboje. Nie zabraknie też klasycznego akcentu.