Grudzień w Teatrze Collegium Nobilium

Grudzień zaczynamy i kończymy spektaklem, który jest autorefleksją nad otaczającą nas rzeczywistością, problemami społecznymi i metkami, które sami sobie nadajemy, czyli „Wiły, rusałki, baby wodne i inne polki”.

„Warto było” – spektakl w reżyserii Cezarego Studniaka – wrócił po dłuższej nieobecności
z Tarnowa, gdzie również miał swoją premierę, tych, którzy jeszcze nie widzieli – zapraszamy 4 lub 5 grudnia, więcej informacji na http://tcn.at.edu.pl/spektakl/warto-bylo/ (http://tcn.at.edu.pl/spektakl/warto-bylo/)

Spektakl w reż. Urszuli Hajdukiewicz zagramy 15 i 16 grudnia:
Znajdujemy się w centrum genderowej rewolucji. Media prześcigają się w publikacjach news’ów o kryzysie męskości, kolejnych etapach #metoo i feminizmie. Ogromna siła uruchomiona przez Polki podczas Czarnego Protestu wciąż wykorzystuje swój rozpęd. Jeszcze nigdy dyskusje o kobiecości nie wpływały tak silnie na nasze życie i nie budziły tak dużej potrzeby by się wobec nich ustosunkować. Bez żadnych kompromisów.

Na Scenie Mistrzów pojawi się tym razem Mistrzyni i chyba nikt nie będzie miał co do tego żadnych wątpliwości. 3 grudnia w TCN – Magda Umer. W programie koncertu usłyszymy nie tylko utwory z dwóch ostatnich płyt – „Noce i sny” oraz „Wciąż się na coś czeka”, ale też znane i lubiane piosenki z repertuaru pani Magdy. Będą to śpiewane od lat, właściwie już wizytówki samej artystki, ale także gatunku piosenki literackiej, „Już szumią kasztany”, „Oczy tej małej” czy „O niebieskim pachnącym groszku”.

7 grudnia zagości Malabar Hotel z „Pożegnaniem jesieni”, opartym częściowo na tekście Stanisława Ignacego Witkiewicza, w reż. Marii Żynel: „Pożegnanie jesieni” to katastroficzna wizja społeczeństwa oddającego się w objęcia totalitaryzmu. Bohaterowie rozpięci między dwoma jesieniami przez jeden krótki rok doświadczają kryzysu sztuki, filozofii i religii, który zmiata z powierzchni ziemi świat, jaki dotąd znali. Na tym tle oglądamy erotyczne przygody Atanazego Bazakbala, Heli Bertz i Jędrusia Łochojskiego, którzy próbują chwytać się każdej szansy na przetrwanie i poprawę losu.

Spektakl Agaty Dudy-Gracz „Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o wojnie trojańskiej”, doskonale pokazuje nie tylko niezwykły talent pani reżyser, a także ogromną pasję i umiejętności naszych młodych aktorów, ale także nowe możliwości świetlno-akustyczne naszej sceny. Spektakl przeznaczony jest dla widzów dorosłych, o mocnych nerwach.

Cały repertuar: tcn.at.edu.pl/repertuar-teatru (http://tcn.at.edu.pl/repertuar-teatru/)
Teatr Collegium Nobilium
ul. Miodowa 22/24,
Warszawa