Studio Rygalik założone przez Tomasza Rygalika to nasza Polska wizytówka. Reprezentuje nasz kraj pięknie realizując kompleksowe projekty o różnorodnym charakterze. Jego pomysły pojawiły się w realizacjach dla takich marek jak: Heineken, Moroso, Dupont / Corian. Dzisiaj opowiadamy o projekcie Brzoza Polska zrealizowanym dla Interprint i Pfleiderer.
Projekt w 100% pro eko! Co sprawia że od razu go lubimy! Dlaczego? Brzoza ojcowska występuje w południowej Polsce. Ilość sztuk szacuje się na 250. Rzadko można ją spotkać, o wykonywaniu z niej mebli, w ogóle nie ma mowy bez drastycznej szkody na środowisku. Piękna faktura drewna i unikalna kolorystyka sprawia, że wciąż jest to bardzo pożądany gatunek drewna.Jak ocalić ten unikalny element polskiej przyrody? W jaki sposób przekazać to bezcenne dziedzictwo następnym pokoleniom? „Wskrzesić” na szeroką skalę brzozę ojcowską dla meblarstwa i wyposażenia wnętrz może już tylko „cyfrowy wzrost”. Dekor Brzoza Ojców to jego efekt.
„Brzoza POLSKA!” to unikalny na skalę światową projekt łączący wszystkie etapy powstawania produktu w branży meblarskiej. Kolekcja 4 dekorów powstała z inspiracji unikalnym skarbem polskiej przyrody – ściśle chroniona brzozą ojcowską. Lokalna polska inspiracja pozwoliła stworzyć produkt, który ma szansę podbić globalny rynek: wyjątkowy, a zarazem korespondujący z aktualnymi tendencjami do poszukiwania autentyczności i wiernego odwzorowywania naturalnych motywów w dekorach.
Oficjalna premiera „Brzoza POLSKA!” miała miejsce podczas festiwalu Łódź Design 2012. Projekt jednoznacznie korespondował z festiwalowym hasłem „Świadomość” wyraźnie można odnieść go do cytatu zaczerpniętego z festiwalowego katalogu „Teraźniejszość pozwala nam sprawdzać, co zrobiliśmy ze swoim dziedzictwem. Co zmarnowaliśmy, a co udało się rozwinąć i pomnożyć. Co zniknęło bezpowrotnie, a co jeszcze mamy szansę ocalić lub odzyskać.”