Ray Kroc to charyzmatyczny biznesman, który od lat walczy o swoje pięć minut sławy. Jednak każdy jego pomysł przeradza się w klęskę, a szanse na realizację marzeń maleją z dnia na dzień. Niespodziewanie otrzymuje zamówienie od nieznanej mu restauracji w Kalifornii. Poznaje braci McDonaldów, którzy wymyślili nowatorski system serwowania jedzenia w 30 sekund od złożenia zamówienia. Ray, zachwycony rewolucyjnym pomysłem, namawia braci do stworzenia sieci restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W miarę rozrastania się fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy.

Jest rok 1954. W USA trwa powojenny boom gospodarczy. Zachodzą fundamentalne zmiany nie tylko w gospodarce, ale i w dziedzinie kultury, zwłaszcza popularnej. Marilyn Monroe właśnie wyszła za słynnego sportowca Joe DiMaggio, Elvis Presley nagrał „That’s All Right” i „Blue Moon of Kentucky” dla Sun Studio w Memphis; potężny filmowy producent Walt Disney dozoruje prace budowlane w parku rozrywki Disneyland w Anaheim, w Kalifornii. Tymczasem w Illinois Ray Kroc (1902–1984), pięćdziesięciodwuletni biznesmen, próbuje się utrzymać na powierzchni, żyjąc z obwoźnej sprzedaży w ramach Prince Castle Sales. Handluje głównie wielofunkcyjnymi mikserami dla barów i restauracji samochodowych.

Gdy Ray żyje w ciągłych rozjazdach, wspierająca go od lat żona Ethel, która prowadzi ich wspólny dom w okolicach Chicago, zaczyna mieć serdecznie dość tymczasowości oraz kolejnych nietrafionych przedsięwzięć męża. Wszystko zmienia się, gdy Kroc poznaje braci McDonald…

Film McImperium w polskich kinach będziemy mogli zobaczyć już od 3. lutego. Główną rolą odgrywa niezastąpiony Michael Keaton.